Visi gali pradėti prekiauti „Amazon“, tačiau reikia žinoti, kaip pasirinkti tinkamą produktą ar prekę ir pradėti savo verslą.
Prekyba „Amazon“ platformoje yra ne tiek sudėtinga, kiek specifinė. Čia yra tam tikros taisyklės, kurių laužyti nepatartina. Viena ar kelios klaidos – kartais visai nedidelės – gali virsti dideliais nuostoliais ar net bankrotu. Žinios ir informacija yra vienintelis „apsidraudimo“ būdas saugiai ir užtikrintai vystyti veiklą bei auginti verslą „Amazon“.
Skirkite dėmesio ir laiko prekės paieškai
Neturintiems savo prekės, jos pasirinkimas yra vienas iš svarbiausių sprendimų, norint prekiauti „Amazon“ platformoje. Yra sakoma, kad tinkamos prekės ir nišos suradimas yra 70 proc. prekybos „Amazon“ sėkmės. Jeigu pasirinktas produktas turės didesnę konkurenciją, nei jūsų ištekliai (tiek piniginiai, tiek žmogiškieji) leidžia, jūsų prekė yra pasmerkta lėtai „mirčiai“. Tačiau jeigu pasirinksite tokią „nuobodžią“ nišą, kuri neturi daug konkurentų, netgi su minimaliomis investicijomis ir žiniomis, galite pelningai vystyti prekybą.
Taip pat labai svarbu neužstrigti produkto paieškos fazėje. Yra toks angliškas posakis „paralisis by analysis“ – geriau pradėti prekybą produktu, dėl kurio abejojate, negu išvis nepradėti. Jums nebūtina iškart investuoti didelių pinigų – visada testuokite produktus, kurių analizei jums trūksta duomenų.
Galutinė prekės kaina yra labai svarbi
Stenkitės rinktis prekes, kurių mažmeninė kaina yra virš 25 dolerių. Prekės galutinė kaina dažnai koreliuoja su savikaina 5/1, tad turėkite omenyje tai, kad jeigu pardavinėsite premium klasės gaminius (pvz., virš 100 dolerių), jums reikės didesnių investicijų. Galutinė kaina beveik visada priklauso nuo išlaidų. Dažniausiai produkto pelno marža yra ~ 30 proc.. Neretai verslininkai neįvertina fiksuotų „Amazon“ mokesčių bei „privalomų“ reklamos išlaidų. Pardavimo išlaidos dažnai „suvalgo“ nemažą dalį prognozuojamo pelno.
Kaip pavyzdį paimkime prekę A. Savikaina „Amazon“ sandėliuose (su pirkimo ir transportavimo išlaidomis) yra 3 doleriai. „Amazon“ mokesčiai sudaro ~ 7 dolerius, o galutinė pardavimo kaina – 15 dolerių. Prekės pelno marža yra 30 proc. t.y., 5 dolerių pelnas, ir jums nelieka pinigų reklamai. Be reklamos, pardavimai nevyks arba bus vangūs.
Prekė B – savikaina „Amazon“ sandėliuose yra 10 dolerių, „Amazon“ mokesčiai sudaro ~ 25 dolerius, galutinė pardavimo kaina – 50 dolerių. Prekės pelno marža yra 30 proc., t.y.,15 dolerių pelnas, ir iš šios sumos galite bent 5 dolerius skirti reklamai. Galimos išlaidos produkto pardavimui skiriasi net tris kartus. Skirtingų kainų prekių konversija gali būti labai panaši, kas reiškia, kad norint parduoti A arba B prekę reklamos pagalba, jums reikės tiek pat išlaidų. Tačiau parduodami prekę A, jūs neturėsite pelno.
Svarbiau už produkto pelno maržą yra investicijos grąža (ROI)
Dauguma informacijos internete apie produkto paiešką prekybai „Amazon“ platformoje akcentuoja tik produkto pelno maržą. Negaliu nesutikti, kad pelno marža yra svarbus kriterijus.
Rekomenduojama rinktis tokias prekes, kurių pelno marža prieš reklamą ir kitas rinkodaros išlaidas yra 30-50 proc. Tačiau daug svarbesnis kriterijus yra ROI (investicijos grąžą angl.: Return on Investment). Jūsų ROI parodys, kaip greitai galėsite augti ir reinvestuoti gautą pelną. Mano rekomendacija būtų rinktis prekes, kurių investicijos grąža būtų bent 150 proc. (investuojate 1000 dolerių, pardavę gaunate 2500 dolerių). Manau, visi iki vieno „Amazon“ prekybininkai sutiktų su teiginiu, kad apyvartinio kapitalo visada trūksta. Kuo greičiau ir daugiau pinigų gausite iš pardavimų, tuo daugiau galėsite reinvestuoti atgal į savo „Amazon“ verslą, įvesti į prekybą naujus produktus bei tobulinti senus.
Atkreipkite dėmesį į pakuotę ir jos išmatavimus
Jūs galite uždirbti ten, kur atrodo uždirbti yra neįmanoma. Kadangi elektroninės prekybos versle logistika sudaro didelę išlaidų dalį, parinkus tinkamo svorio ir dydžio pakuotę, galima sutaupyti nemažai pinigų. „Amazon“ įrankio „Revenue Calculator“ pagalba jūs galite paskaičiuoti, kiek reikės sumokėti „Amazon“ už produkto išsiuntimą pirkėjui iš jų sandėlių (FBA fee). Šis mokestis priklauso nuo prekės dydžio kategorijos (Size tier), išmatavimų ir svorio. Kai peržengiate į kitą dydžio kategoriją, siuntimo mokestis labai stipriai pasikeičia. Kartais užtenka sumažinti pakuotę 1 cm ir jūs sutaupysite 4-6 dolerius siuntimo mokesčio.
Testuokite naujus produktus
Nesvarbu, kiek pinigų esate pasiruošę investuoti – 100 000 dolerių ar 5000 , visada stenkitės surinkti kiek galima daugiau duomenų apie pasirinktą prekę. Dažnai viešai prieinamos informacijos duomenys būna netikslūs ir kartais net klaidinantys. Kai norite leisti į prekybą savo pirmąjį produktą, rekomenduojama patikrinti paklausą. Jeigu leidžia galimybės, nusiųskite į „Amazon“ sandėlius bandomąją partiją. Paleiskite minimalią „Amazon“ reklamą (PPC) ir sekite konversijos duomenis. Pradėjus prekybą, atsakykite sau į šiuos klausimus: ar pavyksta pasirinktą produktą parduoti? Ar yra besidominčių mano preke? Kaip greitai be atsiliepimų pardaviau visą turimą partiją? Ar pavyko pakilti „Amazon“ reitinguose? Atsakę į visus šiuos ir kitus klausimus, jūs galėsite spręsti, kiek reikia užsakyti naujų prekių, žinosite, ko tikėtis iš rinkos, kiek kainuoja reklama, galėsite prognozuoti pardavimus ir žinosite, ar rinka yra perpildyta, ar ne. Jeigu pasirinkote netinkamą prekę ar nišą, toks testas gali jums sutaupyti nemažai pinigų.
Kaip ir kiekvienam versle, taip ir prekyboje „Amazon“ platformoje gera „žvalgyba“ ir atlikti namų darbai yra raktas į sėkmę.