Šių metų švenčių sezonas „Amazon“ korporacijai bus jau 25-tasis, tad šia proga sparčiai auganti bendrovė nusprendė praplėsti savo teikiamas pristatymo galimybes: „Amazon“ milijonams prekių suteiks nemokamą vienos dienos pristatymą. Už šio drąsaus pažado slypi didžiulė ir sudėtinga logistikos sistema, leidžianti žaibiškai pristatyti prekes pirkėjams iš viso pasaulio. Bendrovė teigia, jog per 2018 metų šventinį periodą „Amazon Prime“ nariams pasauliniu mastu išsiuntė vieną milijardą prekių.
Nors pirkėjams „Amazon“ – tai tik dar viena kartoninė dėžė prie durų, bendrovės užimama erdvė yra išties neįtikėtina. Ši gigantiška bendrovė dabar valdo per 175 prekių paskirstymo centrus (FBA – Fulfillment By Amazon, toliau FBA centrus) visame pasaulyje, iš kurių 110 yra Šiaurės Amerikoje ir turi apie 250 tūkst. pilno etato darbuotojų. Pernai švenčių sezono metu bendrovė pasamdė apie 120 tūkst. papildomų darbuotojų dirbti logistikos ir sandėliavimo sistemoje. Štai keletas neįtikėtinų faktų apie nuolat augančią „Amazon“ logistikos sistemą.
Bendrovė siekia, kad beveik pusė visų internetu pirktų mažmeninių prekių būtų įsigytos būtent per „Amazon“.
Bendrovė jau ne vienerius metus siekia šio tikslo. Pagal Slice Intelligence pranešimą, cituotą Wall Street Journal, Amazon 2018 metais gavo 42 centus nuo kiekvieno dolerio, išleisto apsiperkant online, 2017 metais- 38 centus ir, analitikų spėjimu, 2019-ais procentais suma jau viršys 47 proc. Tikimasi, jog 2020 m. Amazon pavyks parduoti per 12,6 milijardų prekių.
Švenčių piko metu kai kurie „Amazon“ sandėliai išsiunčia daugiau nei 1 milijoną prekių per dieną.
Nustatyta, jog toks pakavimo ir rūšiavimo greitis yra netgi pavojingas darbuotojams. Didžiuosiuose „Amazon“ sandėliuose įvykstantys sužalojimai dvigubai viršija tarptautinį vidurkį.
FBA centrai – gigantai.
Šį rudenį Amazon paskelbė apie naujo FBA centro atidarymą Ilinojaus valstijoje, kurio plotas užims daugiau nei 93 tūkst. kvadratinių metrų. Tačiau jis nebus pats didžiausias – Teksase veikiantis „Amzon“ FBA centras užima 117 tūkst. kvadratinių metrų. Palyginimui, Vilniaus Akropolio užimamas plotas yra beveik 110 tūkst. Kvadratinių metrų.
Pasauliniu mastu „Amazon“ užimama erdvė, įskaitant FBA centrus, sandėlius, duomenų centrus ir ofisus – siekia daugiau nei 13 mln. kvadratinių metrų nuosavybės ir nuomojamos erdvės. Palyginimas: tai užima tiek pat vietos, kiek užimtų 38 „Pentagonai“ (JAV gynybos departamento būstinė netoli Vašingtono, DC.)
„Amazon“ plečia savo pristatymo paslaugų sistemą.
Turėdami tokią didžiulę sistemą bei nuolatinį poreikį tobulėti ir plėstis, „Amazon“ neišvengiamai pateks į transportavimo ir pristatymo rinkas. Šiuo metu „Amazon“ teikia savo „Flex“ pristatymo paslaugą, veikiančią penkiasdešimtyje miestų.
Bet „Amazon“ ambicijos – kur kas didesnės. 2016-ais bendrovė parodė pasauliui savo pirmąjį firminį krovininį lėktuvą. „Amazon“ ketina iki 2021 m. valdyti jau 70-ies lėktuvų bazę, kuri vykdys pristatymus 20-yje U.S. lokacijų. Taip pat žinoma, jog „Amazon“ išbandė ir pažangias dronų technologijas smulkiems siuntiniams transportuoti.
„Amazon“ yra viena didžiausių korporacinių kompanijų, naudojančių atsinaujinančią energiją.
Bendrovė įrengė ir dar planuoja įrengti vėjo jėgainių ir saulės energijos elektrinių, kasmet pagaminsiančių 3,6 milijonų megavatų (MWh) atsinaujinančios energijos. Vien „Amazon Wind Farm Texas“ elektrinė kiekvienais metais pagamins daugiau nei 1 milijoną MWh. 2017-ųjų pabaigoje 15 „Amazon“ FBA centrų buvo atnaujinti juose įrengiant saulės energijos instaliacijas. Bendrovė teigia, jog iki 2020 m. pabaigos jos bus įrengtos dar penkiasdešimtyje centrų.
„Amazon“ dėka pramoninis nekilnojamas turtas sparčiai populiarėja.
Masyvūs sandėliai ir FBA centrai anksčiau laikyti ne itin patraukliais investicijų objektais, tačiau dėl spartaus „Amazon“ augimo ir vis didėjančio duomenų centrų poreikio dideli pramoniniai pastatai ėmė populiarėti. CBRE Analitikai apskaičiavo, jog pramoninių pastatų nuoma JAV nuo 2014 metų išaugo 23,9 proc.
Nuo 2012 metų sandėliavimo pastatų kainos nepaliaujamai auga, o sandėliai statomi vis didesni- elektroninei komercijai pritaikytų pastatų standartinis aukštis pakilo nuo 24 pėdų iki 34 pėdų aukščio.
Šių metų pabaigoje „Amazon“ tikisi vienos dienos pristatymui išleisti 1,5 mlrd. dolerių
Jeff Bezos teikia prioritetą greitesniam pristatymui, todėl dar 2005 metais jis pristatė Prime narystę. Šis žingsnis iš esmės pakeitė mažmeninę prekyba internetu. „Amazon“ įkūrėjas jau seniai siekia sukurti greitesnės logistikos sistemą. Kaip skelbia britų laikraštis „The Guardian“, sykį J. Bezos iškėlė mintį, kad „jei koledžo studentai iš visų Manheteno kvartalų sandėliuotų prekes savo butuose ir išvežiotų jas dviračiais, „Amazon“ pasiektų žaibišką pristatymo greitį.“ Kadangi dabar „Amazon“ beveik pašalino minimalios sumos limitus, pirkėjas, norintis pasinaudoti Amazon Prime, gali užsisakyti net ir tokį smulkų daiktą, kaip buteliukas šampūno – tai jam bus nemokamai pristatyta per 24 valandas.
„Amazon“ pasiskelbė ketinanti skirti daugiau dėmesio aplinkosaugai.
Šių metų pradžioje „Amazon“ pranešė apie The Climate Pledge – tai įsipareigojimas patenkinti Paris Agreement (2016 metais pasirašyta sutartis su UNFCCC kovai su klimato kaita) reikalavimus ir iki 2040 metų pasiekti nulinę anglies dvideginio emisiją, patenkančios į aplinką. „Amazon“ ketina šį tikslą pasiekti dalinai, investavus 100 mln. dolerių į miškų atsodinimo projektus. Be to, bendrovė iš elektromobilių gamintojo Rivian neseniai užsakė 100 000 elektrinių siuntinių pristatymo autobusiukų. „Amazon“ taip pat įsipareigojo, kad nuo 2030 metų visa kompanija bus aprūpinama tik atsinaujinančia energija. Bendrovės priešaky dar laukia ilgas kelias – dėl „Amazon“ naudojamų medžiagų pakuotėms ir kitoms reikmėms gaminti į aplinką išskirta 4,4 mln. tonų anglies dioksido. Tai daugiau, nei išskiria visa Danija.