ASIN ir SKU skirtumai

Pastebėjau, kad dauguma mano klientų, kurie prekiauja arba ruošiasi prekiauti „Amazon“ platformoje, nežino, kuo skiriasi SKU ir ASIN bei kaip jie yra tarpusavyje susiję. Šios simbolių kombinacijos yra labai svarbios, norint perprasti prekybos „Amazon“ platformoje esmę. Taigi, pradėkime nuo sąvokų.


Sąvokos

SKU (Stock Keeping Unit) – tai galimybė jums patiems sukurti kodą savo prekei, pavyzdžiui: „preke-001“, „preke-002“. Jeigu kurdami prekės kortelę, SKU neįrašote, už jus tai padaro „Amazon“. Šis kodas yra tik jūsų Seller Central paskyroje. Kiti pardavėjai jo nemato. Kiekvienas SKU turi savo „asmeninį“ FNSKU kodą.

FNSKU (Fulfilment Network Stock Keeping Unit)– „Amazon“ sukurtas kodas (brūkšninis kodas). Jis yra surištas su SKU. FNSKU yra skirtas siuntimui į „Amazon“ sandėlius ir jis identifikuoja jūsų prekę „Amazon“ FBA sandėliuose. Sukūrus prekės kortelę, „Amazon“ sugeneruotas FNSKU visą laiką bus toks pat. Tai yra tarsi antrasis jūsų prekės kodas, tik „Amazon“ prekių sandėliavimo sistemoje.

ASIN („Amazon“ Standard Identification Number) – „Amazon“ sukurtas unikalus prekės kodas. Šis kodas yra skirtas identifikuoti prekes „Amazon“ pardavimo platformose. Tas pats ASIN gali būti siejamas su tokiomis pačiomis prekėmis skirtingose „Amazon“ rinkose. Tai yra unikalus kodas globaliam produktui. 

Buy box – tai yra vieta prekės kortelėje, kur pirkėjas mato patį geriausią kainos, siuntimo ir kt. pasiūlymą. Tai yra „dėžutė“, kur rikiuojasi patys svarbiausi mygtukai: „add to cart“ ir „buy now“. Dėl buy box dažnai varžosi keli pardavėjai, kurie siūlo tą patį produktą skirtingomis sąlygomis, kainomis ir skirtingos būklės (naujas, panaudotas ir kt).

ASIN yra unikali prekė, o SKU yra prekės pasiūlymas (offer). Tai reiškia, kad vienam ASIN‘ui gali priklausyti keli SKU – vienas ASIN turi kelis pasiūlymus. Skirtingi pardavėjai, parduodantys tą pačią prekę, yra sukūręs po savo SKU tam vienam ASIN‘ui. SKU yra pardavėjo lygyje, o ASIN yra „Amazon“ platformos lygyje.

Daugiau nei vienas SKU vienam ASIN‘ui

Jūs galite turėti kelis pasiūlymus vienai prekei (kelis SKU vienam ASIN‘ui), pavyzdžiui: FBM (siuntimas iš pardavėjo sandėlių) ir FBA (siuntimas iš „Amazon“ sandėlių) pasiūlymą tai pačiai prekei. Norėdami sukurti naują, papildomą, SKU, kurdami prekės kortelę (add product), įveskite esamą ASIN, pasirinkite produkto būklę (new) ir įveskite norimą SKU, kainą bei siuntimo metodą. Taip pat galite turėti kelis SKU vienam ASIN‘ui FBA siuntimo metodu. Jums reikės nusiųsti produktus į „Amazon“ sandėlius su skirtingais FNSKU brūkšniniais kodais ir jie bus priskirti skirtingiems SKU. 

SKU keitimo procedūra

Kartais jums gali prireikti redaguoti ar pataisyti esamą SKU (pavyzdžiui, vietoje didžiųjų raidžių parašėte mažąsias, padarėte klaidą numeracijoje, norite sukurti naują SKU katalogavimo sistemą ir pan.). Jeigu norite pakeisti ar redaguoti SKU, vienintelis kelias yra sukurti naują SKU tam pačiam ASIN‘ui. Net kai sukuriate naują SKU, visas inventorius vistiek lieka surištas su senuoju. Tuomet yra du būdai, kaip „perkelti“ inventorių į naują SKU:


1. išparduoti senas prekes, o naujas siųsti su nauju SKU;

2. kreiptis į Seller Support, kad jie pakeistų esamų prekių FNSKU į naujo SKU FNSKU kodą. Ši procedūra jums gali kainuoti (naujų brūkšninių kodų užklijavimas „Amazon“ sandėliuose) ir ji užtruks ilgiau – priklausomai nuo prekių kiekio ir kur jos yra – kartais tai gali trukti net kelis mėnesius.


Kai SKU migracija yra baigta (prekių likutis su senuoju SKU yra 0), seną SKU galite ištrinti (delete product and listing), tačiau nenustebkite, jei jis atsiras prie „stranded inventory“ – „Amazon“ FBA komanda kartais randa pasimetusį vieną ar kitą vienetą arba pirkėjas grąžina nepatikusį produktą į „Amazon“ sandėlius senuoju SKU. Tokiu atveju, galėsite pasirinkti:

  • „relist“ ir šis SKU vėl bus prekyboje;
  • „Create removal order“ – sunaikinti arba parsisiųsti prekę (-es).

Buy Box

Buy Box yra skirtas produkto pasiūlymams (offers) – SKU. Vienas ASIN‘as turi vieną buy box. SKU gali laimėti arba varžytis dėl buy boxsu kitais pasiūlymais, netgi to paties pardavėjo. Kai turite daugiau nei vieną aktyvų SKU, jie pradeda varžytis dėl buy box. Kai norite išparduoti kažkurį vieną SKU, dažniausiai užtenka sumažinti kainą keliais centais ir jis turės buy box. Jeigu kaina yra tokia pati, bet vienas SKU yra FBA, o kitas FBM, buy box laimi FBA turintis SKU. Taip pat jeigu turite du FBA SKU (identiška kaina), bet vienas yra arčiau pirkėjo nei kitas, tuo momentu buy box turės tas SKU, kuris yra artimesniuose sandėliuose, siekiant užtikrinti greičiausią įmanomą prekės siuntimą.

Kai SKU nėra „active“ (inactive,closedsuppressedout of stock ir pan.), jis nedalyvauja buy box varžybose, nebent „Amazon“ turi tikslią datą, kada prekės bus parduodamos (kai jos pateks į „Amazon“ sandėlius). 

Kai kuriais atvejais nei vienas pardavėjas gali neturėti buy box. Gali būti tik vienas tos prekės pardavėjas, bet jis nebūtinai turės buy box. Pavyzdžiui, „Amazon“ kartais nesuteikia buy box naujoms paskyroms. 

Atsiliepimai, prekės kortelės aprašymai ir kita informacija

Atsiliepimai, prekės kortelės aprašymas, pavadinimas, nuotraukos ir kita informacija yra ASIN lygmenyje – tai reiškia, kad nesvarbu, kiek turėsite SKU, aprašymai bus vieni ir nuo to nesikeis. Kai Seller Central ištrinate (delete product and listing) prekės kortelę, jūs ištrinate pasiūlymą – SKU, o ne ASIN. ASIN‘ą iš „Amazon“ sistemos ištrinti gali tik „Amazon“ darbuotojai. Kiekvienas pardavėjas per Seller Central gali redaguoti prekės kortelės informaciją – siūlyti pakeitimus. Kuris pardavėjas turės didesnę „teisę“ tai daryti, to pakeitimai turės prioritetą, lyginant su kitų pardavėjų pakeitimais. Kai pakeitimai prekės kortelėje neįvyksta automatiškai, reikia kreiptis į Seller Support ir nurodyti jiems ASIN kodą. 

Reklama

Visa reklama yra SKU lygyje. Todėl, kai kuriate reklamą, reikia įrašyti SKU, o ne ASIN. Jūs reklamuojate savo pasiūlymą (SKU), o ne prekės kortelę (ASIN). Reklama yra aktyvi tik tada, kai SKU turi buy box. Kai SKU praranda buy box, jis automatiškai tampa netinkamas (ineglible) reklamai ir reklama nustoja veikti – jūs neišleidžiate pinigų tada, kai pirkėjas užėjęs į prekės kortelę, nemato jūsų pasiūlymo.

Kaip pavyzdį pateiksiu problemą, su kuria susidūrė vienas iš mano klientų, pasirinkęs ne tą brūkšninio kodo tipą. Norėdamas sukurti „FBA shipment“, gavo error‘ą: „Cannot be stickerless, commigled“. Šios problemos priežastis buvo prekės kortelės konvertavimo metu padaryta klaida. Pirmą kartą konvertavus prekės kortelę iš FBM siuntimo metodo į FBA, buvo pasirinkta „Manufacturer barcode“, nors šiuo atveju reikėjo rinktis „Amazon barcode“. Pakeisti brūkšninio kodo tipo negalima – reikia kurti naują SKU. Sukūrus naują SKU tam pačiam ASIN‘ui, tik pasirinkus „Amazon barcodes“, problema išsisprendė.