Didėjant konkurencijai ir prekybininkų kiekiui „Amazon“ platformoje, smulkiems verslams tampa vis sunkiau pelningai prekiauti ir plėstis. Tačiau, kaip ir džiunglėse, taip ir Amazon‘e išgyvena ne tik dideli liūtai, bet ir lapės. Išgyventi ir klestėti šiose džiunglėse tikrai įmanoma, tačiau reikia nebijoti išeiti iš komforto zonos, dirbti sistemingai ir nuosekliai. Paminėtinos kelios svarbesnės problemos, su kuriomis susiduria smulkūs verslai prekiaujantys „Amazon“ platformoje.
Per didelė konkurencija
Labai dažnai pagrindinė verslų, turinčių minimalius resursus, problema yra per didelė konkurencija jų prekei. Kartais prekės nepasirinksi (pvz. jeigu esate vieno produkto gamintojas), žaidžiate su tokiomis kortomis, kokias turite. Elkitės atsargiai, bet profesionaliai, jūs turite labai greitai užsiauginti „raumenis“, jei nenorite, kad jus sudraskytų plėšrūnai.
Pirmiausia prekės kortelės aprašymai, pavadinimas, nuotraukos, A+ (papildomas prekinio ženklo aprašymas) turi būti kokybiški ir svarbiausia išsiskirti iš konkurentų. Nepradėkite nuo didelių investicijų: neužšaldykite daugiau prekių, nei esate pasiruošę nuostolingai parduoti bei labai įdėmiai sekite savo reklamos bei kitas išlaidas.
Jeigu visgi galite rinktis, kuo prekiausite šioje platformoje, jums labiau pasisekė. „Amazon“ platformoje vis dar yra daugybė neužpildytų nišų. Dažniausiai tai tokios prekės, kurias pagaminti yra sudėtinga, brangu, arba tokios, kurios turi mažesnę paklausą. Turėdami keletą, keliolika ar net kelis šimtus tokių skirtingų prekių, kurios yra nekonkurencingose nišose, galite sėkmingai vystyti savo verslą. Nekonkurencinga niša (prekių sub-kategorija) yra tokia, kurioje yra 1-10 konkurentų su panašia preke, neturinčia daug atsiliepimų. Tokiu atveju, jūs galite uždirbti daugiau, nei turėdami 1 ar kelias prekes, konkurencingoje kategorijoje (pvz. bevielės ausinės).
Kartais gamintojai, turėdami labai platų asortimentą ir geros kokybės produktus (toje pačioje prekių kategorijoje) gali labai sėkmingai užimti visą nišą. Šio gamintojo prekės gali sudaryti net 60% ar net daugiau viso nišos asortimento. Su vienu ar dviem produktais retai pavyks pasiekti didelius pardavimus nišose, kuriose yra vidutinė konkurencija. Tačiau turėdami kelis šimtus skirtingų produktų toje pačioje nišoje su lengvai įsimenamu prekiniu ženklu, panašiomis nuotraukomis ir stipria reklamine Amazon PPC kampanija, galite per kelis metus užimti visą nišą „Amazon“ platformoje. Jūsų prekių kortelės bus matomos daugumoje pirmų puslapių jūsų nišoje, beveik po visais konkurentų ir po visais jūsų produktais (Amazon produktų rekomendacijos, reklama ir kt.). Pirkėjai pradės atpažinti jūsų prekinį ženklą bei jūsų nuotraukas ir galbūt net taps jūsų nuolatiniais klientais.
Dideli kaštai Amazon reklamai (PPC)
Visos prekės pagal tam tikrus paieškos žodžius „Amazon“ platformoje yra reitinguojamos, kuo aukštesnė reitingo pozicija, tuo arčiau pirmo puslapio jūsų prekė yra ir žinoma, tuo didesnė tikimybė, kad pirkėjas ją pamatys. Viena dažniausiai pasitaikančių pradedančiųjų verslininkų klaidų yra tai, kad jie tikisi organinių pardavimų, jau sekančią dieną aktyvavus prekių korteles.
„Amazon“ platformoje reklama (Sponsored ads) yra pagrindinis būdas kilti reitinguose, pakilti iki pirmo puslapio bei gauti papildomą pirkėjų srautą. Norint gauti organiniu pardavimų, beveik visada yra privaloma atvesti papildomą pirkėjų srautą (Amazon PPC, Facebook reklamos, influencerių marketingas ir pan.) į savo prekės kortelę. To nepadarius naujai prekei yra praktiškai neįmanoma pakilti „Amazon“ paieškos žodžių reitinguose.
Amazon PPC yra privaloma beveik visoms prekėms, nepriklausomai nuo to ar jos yra konkurencingoje nišoje ar ne. Deja, dauguma pradedančiųjų pardavėjų nesigilina, kur tiksliai išleidžia pinigus reklamai. „Amazon“ platformoje prekės reklama yra rodoma, kai pirkėjas įveda paieškos žodį arba kai užeiną į prekės kortelės vidų. Nauji pardavėjai labai dažnai nedaro jokios raktinių žodžių analizės arba pasirenka tik pagrindinius jų produkto paieškos žodžius, pagal savo supratimą pvz. „biuro kėdė“. Tokie žodžiai dažnai turi nemažą konkurenciją ir kainuoja brangiau nei tikslesni (long-tail) raktiniai žodžiai pvz. „ ergonominė juoda odinė biuro kėdė “.
Dauguma pardavėjų, tik pradėję reklamuotis „Amazon“ platformoje, tai daro neefektyviai dėl ko patiria bereikalingų nuostolių. Bendrinius raktinius žodžius rekomenduojama naudoti, kai jūsų prekė jau turi pakankamai aukštą reitingą, nemažai teigiamų atsiliepimų ir jūs kaip pardavėjas, esate įgijęs prekybos „Amazon“ platformoje patirties.
Kapitalo trūkumas
Kaip ir kiekviename versle, taip ir „Amazon“ prekyboje, kapitalo trūkumas yra dažna problema. Dauguma jaunų verslų susiduria su kapitalo trūkumo problema. Pradžioje pinigų reikia ne tik prekių gamybai, bet ir „Amazon“ platformos mokesčiams, reklamai ir prekės kortelės turiniui. Vėliau, pinigų reikės ir pakartotinam prekių užsakymui bei plėtrai, jei tokią numatysite. Amazon‘as jums pinigus perveda kas 2 savaites ir dažniausiai naujas prekes reikia užsakyti dar net nepardavus senų. Jeigu to nepadarysite ir prekių likutis „Amazon“ FBA sandėliuose bus 0 („out of stock“), jūsų prekės kortelės reitingai nukris ir pakilti atgal į viršų reikės papildomų išlaidų į reklamą. Dėl šios priežasties visada reikia pasilikti papildomo kapitalo antrai ar net trečiai partijai. Jeigu jums visgi nepavyko laiku gauti prekių, vienintelis būdas minimalizuoti žalą yra pakankamai paprastas – laikinai uždarykite prekės kortelę, kad jos istorijoje nekauptų dienos be pardavimų. Kai prekės pasiekia „Amazon“ arba jūsų sandėlius, prekės kortelę atidarykite. Reitingai šiek tiek nukris, bet žala nebus tokia didelė.
Jeigu neturite pakankamai kapitalo esamiems produktams auginti, jums jo neužteks ir naujų produktų įvedimui. Nuolatinė prekių asortimento plėtra yra sėkmingo ir tvaraus verslo garantas. Kiekvienas produktas „Amazon“ platformoje turi savo gyvenimo ciklą, jūs nežinote, kada jis „numirs“, tai gali įvykti po kelių mėnesių (pvz. „figget spinner“), ar po kelių metų (pvz. mygtukiniai telefonai). Norint užtikrinti verslo sėkmę ateityje, naujų produktų paieška ir analizė turėtų būti kasdienis procesas.
Netvarkingi įmonės procesai bei apskaita
Nesvarbu ar prekiaujate „Amazon“ platformoje ar ne, tačiau kiekvienas verslas turėtų susitvarkyti savo procesus. Elementari žmogiška klaida ruošiant prekes siuntimui, gali atnešti tūkstančius eurų nuostolių. Siunčiant prekes į „Amazon“ sandėlius labai svarbu, kad visi brūkšniniai kodai veiktų, nebūtų klaidų užsakymo dokumentuose, aprašymai atitiktų prekes ir t.t. Labai svarbu užtikrinti prekių kokybės kontrolę ir kitus vidinius verslo procesus įmonėje.
Sekite įdėmiai ne tik pajamų, bet iš išlaidų eilutes. Prekiaudami Amazon‘e jūs mokate Amazon‘ui ne tik už reklamą, prekės pardavimą, supakavimą ir išsiuntimą, bet ir už prekių sandėliavimą. Dažnai pardavėjai neįvertina visų kaštų norint parduoti prekę „Amazon“ platformoje, todėl ilgą laiką dirba nepelningai arba net nuostolingai.