Kadangi neretai sulaukiu pasikartojančių klausimų apie mano dažniausiai naudojamą pradinę „Amazon PPC“ reklamos kampanijų struktūrą, nusprendžiau, kad bus paprasčiau šiek tiek supaprastintą šios struktūros versiją aprašyti.
Galiu jums rekomenduoti paprastą strategiją, kaip settup‘inti savo reklamines kampanijas. Ši strategija tinka daugumai produktų. Nemažai ją testavau ir, tinkamai ją optimizuojant, ji tikrai gerai veikia.
1 žingsnis – Raktinių žodžių analizė
Jeigu nesinaudojate jokiais įrankiais, susirašykite pagrindinius raktinius žodžius iš savo produkto pagrindinių konkurentų prekių pavadinimų. Jeigu naudojate įrankius kaip „Helium10“ ar „MerchantWords“, siūlau naudojant „Magnet“ ir „Celebro“ (Helium10) įrankius išsirinkti 10-40 geriausių raktinių žodžių, kurie turi pakankamai paieškų. Įvedus į „Amazon“ paieškos lauką šiuos raktinius žodžius, jūsų pagrindinių konkurentų prekės yra pirmame puslapyje.
2 žingsnis – General reklamos kampanijos sukūrimas
Sukurkite manual reklaminę kampaniją su trim ad groups‘ais. Kiekvienas ad group‘as yra skirtas vienam raktinių žodžių tipui (BROAD, PHRASE, EXACT). Į kiekvieną ad group‘ą įkelkite turimus raktinius žodžius.
3 žingsnis – Automatinė kampanija
Sukurkite automatinę kampaniją.
4 žingsnis – Negative Targeting
BROAD, PHRASE ad groups‘uose ir automatinėje kampanijoje prie Negative Targeting pridėkite TUOS PAČIUS raktinius žodžius, kokius pridėjote Negative exact. Kai tai padarysite, jūsų reklamos nesidubliuos. Kaip pavyzdį paimkime raktinį žodį „Headphones“. Kai pirkėjas paieškoje įves „Headphones“, AUTOMATIC, BROAD ir PHRASE reklamos nerodys jūsų produkto (ausinių) paieškoje, bet pirkėjas matys jūsų reklamą, nes EXACT ad group‘e yra raktinis žodis „Headphones“. Tokiu būdu jūs padarote, kad pagal jūsų raktinių žodžių sąrašą reklamą rodo tik EXACT ad group‘as, o likę ad group‘ai reklamą rodo pagal naujus paieškos žodžius, pvz. – „Waterproof bluetooth headphones“. Visa informacija, kurią jums rodo „Amazon“, yra tikslesnė ir taip galima lengviau optimizuoti reklamas.
5 žingsnis – Pagrindinių raktinių žodžių analizė
Naudodami „Celebro“ (Helium10) įrankį, išrinkite 3-5 pagrindinius raktinius žodžius. Šiuo įrankiu nepasitikėkite aklai – nepamirškite vadovautis ir sveiku protu. Kiekvienas raktinis žodis turi turėti didesnį paieškų skaičių, nei likę jūsų ankstesniame sąraše. Taip pat šitie raktiniai žodžiai privalo būti aktualūs jūsų produkto pirkėjui. Jūsų tikslas – su šiais raktiniais žodžiais patekti į pirmuosius puslapius (rank‘inti).
6 žingsnis – Main kampanija
Sukurkite naują kampaniją, kurioje bus jūsų pagrindiniai raktiniai žodžiai. Galite kurti vieną ad group‘ą arba taip, kaip visada darau aš – kiekvienam raktiniam žodžiui atskirą ad group‘ą. Tiesiog taip lengviau optimizuoti reklamas ateityje. Šių raktinių žodžių paspaudimų kaina turi būti didesnė nei General kampanijos ad groups‘ų, nes jūsų tikslas yra patekti į pirmą puslapį, kas jau savaime garantuoja didesnius pardavimus.
7 žingsnis – Negative Keywords
Prie automatinės ir General kampanijos Negative Keywords pridėkite pagrindinius raktinius žodžius – jie nesikartos kitose kampanijose ir juos rodys tik Main kampanijoje.
8 žingsnis – Competitor Targeting
Sukurkite naują Targeting kampaniją. Šioje kampanijoje sudėkite pagrindinius savo produkto konkurentų ASIN‘us (5-20 vnt.), kurie jiems generuoja didžiausius pardavimus. Su paspaudimų kainomis patarčiau „žaisti“ atsargiai, kadangi šio tipo reklamoje paspaudimai yra gerokai brangesni. Neatidžiai nustačius paspaudimų kainas, galima patirti nuostolį (išleisti daugiau nei uždirbsite).
9 žingsnis – Laikykitės tvarkos
Jeigu turite daugiau nei vieną produktą, visas to produkto PPC kampanijas priskirkite prie profilio. Taip jums patiems bus patogiau ir lengviau atsifiltruoti reklamines kampanijas.
Tokias reklamines kampanijas patarčiau susikurti, jeigu dar neturite savo strategijų, kurios veikia. Niekada nebijokite eksperimentuoti, bet kainas nustatinėkite protingai ir atsargiai. Tik sukūrus kampaniją, rekomenduočiau nedaryti didelių paspaudimų kainų (bid‘ų). Juos kelti reikėtų palaipsniui. Niekada nežinote, kas gali atsitikti, kai nebūsite prisijungę (pvz., miegant). Labai lengva netyčia išleisti kelis šimtus eurų be reikalo. Taip pat svarbu nepamiršti, kad reklamą PRIVALOMA optimizuoti. Jeigu tik sukursite reklamą ir paliksite ją likimo valiai, greičiausiai jus tenkinančių rezultatų nebus. Optimizuokite reklamas bent kartą per savaitę ar porą kartų per mėnesį, priklausomai nuo srauto. Keiskite bid‘us, pridėkite pelningus paieškos žodžius iš AUTOMATIC, BROAD ir PHRASE kampanijų, reikalui esant, ištrinkite nereikalingus raktinius žodžius, pridėkite juos prie Negative Targeting.
Jeigu turite klausimų šia tema, klauskite komentaruose. O jeigu pageidaujate privačios konsultacijos ar jūsų PPC reklamų audito, rašykite asmenine žinute.
Beje, „Helium10“ galima įsigyti atskirus įrankius – nebūtina mokėti už visą jų paketą. „Celebro“ ir „Magnet“ kainuoja po 37$ mėnesiui (su 10% nuolaida – 33,3$, kodas: SHAY10). Jeigu svarstote, kurį vieną pirkti, tai „Celebro“ yra tikrai naudingesnis.