Tiksliausias duomenų šaltinis – AMAZON

Įsivaizduokite tokią situaciją. Jūs darote produkto paiešką ir analizę. Analizę darėte, naudodamiesi trečių šalių įrankiais: „Helium10“, „Jungle Scout“, „Viral Launch“ ir t.t. Galbūt turėjote prieigą prie „Brand Registry“ programos „Brand Analytics“ arba prie tos pačios programos duomenų „Excel‘yje“. Žinote savo svarbiausių raktinių žodžių APYTIKSLIUS (bei pasenusius duomenis) paieškų skaičius, vidutinius pardavimus ir paieškos reitingą (SFR). Jau beveik spaudžiat kairįjį pelytės mygtuką ant „order now“ laukelio „Alibaba“ platformoje tūkstančiui penkiems šimtams vienetų. Palaukit. Sustokit. Nėra kur skubėti. 
Ar tikrai teisingai atsirinkote savo RAKTINIUS ŽODŽIUS? Ar teisingai įvertinote paklausos dydį? 
Greičiausiai NE. 

Testuokite naujus produktus

Kai pradedate darbus visiškai naujoje kategorijoje ar nišoje, visada naudinga yra TESTUOTI. 
Tiksliausi raktinių žodžių paieškų duomenys yra gaunami reklamos pagalba. Dirbkite protingai ir prieš investuodami sunkiai uždirbtą kapitalą, NUSIPIRKITE šiek tiek daugiau informacijos iš „Amazon“.
Iš „Aliexpress“ nupirkite 5-10 vnt. tos pačios nišos produktų. Sukurkite naują prekės kortelę su nauju ASIN. Nusiųskite inventorių į Amazon sandėlius. 

Reklamos nustatymai

Pasirinkite svarbiausius raktinius žodžius, kurių duomenų jums reikia. Sukurkite reklamą (maksimaliai 5 raktiniai žodžiai kampanijoje), kiekvienam raktiniam žodžiui sukurkite atskirą ad group‘ą. Nustatykite aukščiausią bid kainą, kokią „Amazon“ jums rekomenduoja bei pasirinkite „Dynamic bids – up and down“ ir „Bix+“ „Top of search (first page)“: + 30%. Su tokiu nustatymu jūs leidžiate „Amazon‘ui“ pakelti nustatytą bid‘o kainą, kad jis atsirastų pirmosiose pozicijose. Pvz.: jūsų įrašytas max bid: 0.82, tai „Amazon“ bid‘o kainą gali pakelti iki 2,13 USD. Viso to reikia, kad jūsų reklamą rodytų kuo aukštesnėje pozicijoje ir kad ją pamatytų kuo daugiau žmonių. Reklamos peržiūros (angl. impressions) ir yra search volume. Kuo ilgiau reklama veiks, tuo daugiau duomenų turėsite. 
Galiu pateikti labai paprastą ir realų pavyzdį, kaip stipriai skiriasi trečiųjų šalių įrankio rodomi duomenys nuo realybės. 

Reklamos duomenys

Produkto, kuris turi gerą poziciją raktiniame žodyje X, reklama per gegužę raktiniame žodyje X gavo ~ 185,000 impresijų. Tai atrodo labai daug, kai mes lyginam su tais duomenimis, kuriuos rodo „Helium10“, t.y. ~24,000 paieškų per mėnesį. Taip pat ir „Brand Analytics“ rodo, kad gegužės mėn. X raktinis žodis buvo ~5,400 SFR pozicijoje. Reklamos duomenys skiriasi beveik 8 kartus nuo „Helium10“. Svarbu paminėti, kad reklama nėra rodoma 100% „Amazon“ pirkėjų. Matomumas priklauso nuo produkto „advertising score“, inventoriaus ir žmogaus lokacijos, nuo konkurentų reklamos nustatymų ir kitų duomenų, kurių mes tiesiog negalime žinoti. 


Padarę tokį testą, investavę kelias dešimtis eurų į informaciją, galėsite sprendimus priimti, remdamiesi tikrais duomenimis. Sužinosite ne tik tikslesnį paieškų skaičių, bet ir naujo produkto paspaudimo kainas, reklamos veiksmingumą (ar ją rodo), raktinių žodžių indeksacijos galimybes bei gausite pirmus konversijos duomenis. Galbūt gavę visą šią informaciją, nuspręsite, kad testuojamoje nišoje egzistuoja tikrai nemažos galimybės ir inventoriaus reikia užsakyti ne 1500 vnt., o 3000 vnt. arba galbūt tik 500. Užsakę didesnį kiekį, sumažinate out of stock riziką, bet padidinate kapitalo riziką nesėkmės atveju. „Amazon“, kaip bet koks kitas verslas, turi savo rizikas. Labai svarbu jas suprasti ir, prieš investuojant nemažus pinigus, surinkti kuo daugiau informacijos, kuria remdamiesi, galėsite daryti duomenimis paremtus sprendimus.