„Amazon’s Choice“ ženkliukas

Prekybos “Amazon” sekmė priklauso nuo daugelio dalykų: produkto ir nišos pasirinkimo, nuotraukų / infografikų, SEO optimizuotų aprašymų, back-end’o, geros PPC reklamos strategijos ir supratimo, taip pat apyvartinio kapitalo… Būtų galima vardinti ir vardinti. Mano nuomone, šie dalykai yra savaime suprantami – norėdami turėti taip vadinamą “edge”, turite perprasti Amazon A9 algoritmą bei taisykles daug geriau už savo konkurentus ir kitus Amazon pardavėjus.

Noriu papasakoti apie visiems žinomą, tačiau paslapties šydo gaubiamą “Amazon’s Choice” ženkliuką. Beveik kiekvienam paieškos žodžiui yra priskiriama prekės kortelė, turinti šį ženkliuką. Pirkėjas supranta, kad produktas yra Amazon’o atrinktas pagal svarbą, kokybę ir aktualumą priklausomai nuo įvesto raktinio žodžio. Tačiau retas susimąsto, KODĖL ir KAIP tai yra daroma.

Kam jis skirtas ?

Pirmiausia atsakysiu, kodėl Amazon platformoje reikia “Amazon’s Choice”. Tikriausiai visi žinote Alexa – Amazon sukurtą virtualų asistentą. Alexa leidžia Jums apsipirkinėti Amazon platformoje balsu. Nereikia nė atsidaryti svetainės ar mob. aplikacijos. O kaipgi Alexa žino, kokią prekę nupirkti iš tokio milžiniško asortimento? Ogi pagal “Amazon’s Choice” ženkliuką. Turėdama šį “blizgutį” jūsų prekė gali būti įsigyta Alexa’os pagalba.

Tiesa, kol kas perkančiųjų per Alexa srautas nėra didelis, tačiau juk “every bit helps”. “Amazon’s Choice” suteikia kur kas daugiau nei papildomus pirkėjus per Alexa: šis ženklelis kelia Amazon pirkėjų pasitikėjimą, o tai savo ruožtu padidina Jūsų CTR, bei konversiją.

Kaip jis yra parenkamas?

Tačiau KAIP Amazon’as išsirenka, kurioms prekėms suteikti “Amazon’s Choice”? Tikrai ne rankiniu būdu. Šią funkciją atlieka A9 algoritmas. Pirkėjas, įsigydamas prekę per Alexa, nemato prekės kortelės vidaus – išgirsta tik kainą ir pavadinimą. Tai reiškia, kad pirkėjas prideda prekę į krepšelį, nematydamas jos vidaus.

Kaupiami taškai

A9 algoritmas kaupia taškus (angl. score), pagal kurių kiekį viena ar kita prekė gauna ženkliuką. Pavadinkime tai “Amazon’s Choice Score”. Jų esama dviejų tipų: bendrasis (angl. Overall) “Amazon’s Choice Score” ir paieškos žodžio (angl. Search Term) “Amazon’s Choice Score”. Prekės kortelė gauna šiuos taškus, kai yra pridedama į krepšelį, pirkėjui nė neužsukus vidun iki šio veiksmo. Kai prekė yra pridedama į krepšelį per paieškos žodį, gaunami “search term” ir “overall” “Amazon’s Choice Score” taškai. Jeigu pirkėjas prekę įsideda į krepšelį, nematydamas jos aprašymo vidaus, tačiau ne per paieškos žodį – prekė gauna tik “overall” “Amazon’s Choice Score” tašką arba jo dalį.

Kaip gauti Amazon’s Choice taškus?

Dabar, kai žinome, kam Amazon’ui reikia šio ženkliuko ir kaip A9 atrenka prekes, pretenduojančias į “Amazon’s Choice”, galime sužinoti ir kaip patiems jį gauti. Yra keletas būdų (surašiau tikrai ne visus, nes Amazon platforma sparčiai plečiasi ir nuolat testuoja bei įdiegia naujas funkcijas), kaip galima gauti “Amazon’s Choice Score” taškų.

1. Speciali “Add to Cart” nuoroda

Yra dvi skirtingos “add to cart” url nuorodos, kurias galima naudoti, priklausomai nuo Jūsų tikslo. Norėdami gauti “Amazon’s Choice” per pasirinktą paieškos žodį (svarbu, kad būtumėte bent TOP 5 pozicijoje pagal tą paieškos žodį), turite naudoti šią nuorodą:

https://www.amazon.com/gp/aws/cart/add.html?&ASIN.1=JūsųASIN&Quantity.1=1&keywords=Paieškos+Žodis

Jeigu nenorite išskirti tik vienos frazės, galite naudoti nuorodą, padėsiančią gauti “Amazon’s Choice” ženkliuką “long-tail” tipo žodžiuose, turinčiuose nedaug paieškų. Kuo daugiau pridėjimų į krepšelį ir pardavimų gausite, tuo daugiau raktinių žodžių “Amazon’s Choice” turės Jūsų prekės kortelė. https://www.amazon.com/gp/aws/cart/add.html?&ASIN.1=JūsųASIN&Quantity.1=1


2. Srauto siuntimas iš savo internetinės svetainės

Ši strategija ta pati, kaip ir pirmame punkte, vienintelis skirtumas tas, kad savo svetainėje instaliuojate “Go to Amazon” arba “Add to Cart on Amazon” mygtuką. Tai puikus būdas išnaudoti esamą svetainės srautą, norint gauti daugiau pardavimų per Amazon platformą.

http://www.amzmarketer.com/lander

3. Storefront

Jeigu turite Brand Registry programą, galite susikurti savo prekinio ženklo parduotuvę Amazon platformos viduje. Savo parduotuvėje sukėlus prekių korteles kartais atsiras galimybė pridėti prekę į krepšelį neužėjus į jos vidų.


4. Sponsored Brands

Prekinio ženklo reklamoje galite nukreipti srautą į savo Amazon Storefront’ą arba į pasirinktų prekių sąrašą, kuriame pirkėjai galės pridėti prekę į krepšelį neužėję į prekės kortelės vidų.


5. “Special offers and product promotions”

Galite sukurti akciją, kuri Jums ne tik padės gauti papildomų pardavimų bei “Amazon’s Choice” ženkliuką, bet ir FBT (Frequently Bought Together). Pirkdamas pagrindinę ir papildomą prekes, pirkėjas gaus Jūsų nustatytą nuolaidą papildomai prekei. Rekomenduojama turėti bent 3-5 tokio tipo promotion’us pirkėjų dėmesiui atkreipti. Sukūrus tokią akciją, per pagrindinės prekės kortelę lankytojas galės pridėti abi prekes į krepšelį.

6. FBT (Frequently Bought Together)

Norint gauti “Amazon’s ChoiceScore” tašką, Jūsų prekės kortelė šioje sekcijoje turi būti prie kitos prekės. Pvz. jeigu po Jūsų preke X prie FBT yra Jūsų prekė X ir Jūsų prekė Y, “Amazon’s Choice Score” tašką gauna tik prekė Y.

7. Amazon Deals

Jeigu vienai prekei darote “7-day deals”, “Lightningdeals” arba turite “Account manager” ir darote “Deal of the day”, galite gauti “Amazon’s Choice Score” per “Deals” puslapį. Jeigu akcija daroma variacijai, “add to cart” mygtuko, deja, negausite.




Dauguma Amazon pardavėjų nežino kaip gauti “Amazon’s Choice”, todėl nemėgina, arba galvoja, kad ženkliukui gauti reikalingi gausūs pardavimai. Aišku, svarbu yra jūsų konkurentų “Amazon’s Choice Score” taškų skaičius pasirinktame raktiniame žodyje bei Jūsų prekės kortelės pozicija jame. Aš su savo klientais keletą kartų tai testavau – pasirodo, reikia labai nedaug papildomų pardavimų per “Add to cart” url nuorodą ir specialius promotion’us. Jums gali užtekti vos 3-5 pardavimų, kad gautumėte Amazon’s Choice ženkliuką pasirinktame raktiniame žodyje arba mažesnį srautą ir populiarumą turinčiuose frazėse.