Nauja programa – Amazon Posts

Noriu papasakoti apie vieną naujausių Amazon platformos projektų – Amazon posts. Beta versija kol kas tik US ir prieinama tik turint Brand Registry. Amazon Posts tai papildoma galimybė prekiniams ženklams kurti turinį ir gauti daugiau matomumo.

Postų Turinys

Postų turinys dažniausiai yra panašus, kaip kitose soc. platformose (pvz. instagram). Prekinių ženklų savininkai yra skatinami ekspermentuoti su turiniu, ne tik rašyti trumpus „Instagram“ tipo tekstus, bet ir kurti informatyvų turinį. Pavyzdžiui, jeigu pardavinėjate specifinius virtuvės indus – galite rašyti apie patiekalus, kuriuos galima su tais indais pagaminti.

Kur juos rasti? 

Jūsų sukurti Postai kol kas yra matomi tik per mob. telefoną – Amazon aplikacijoje ir mob. Tel. Svetainės versijoje. Postus galite rasti savo prekių kortelėse, konkurentų prekių kortelėse, kategorijų feed‘e bei Post‘ų feed‘e. 

Testavimo rezultatai, įžvalgos ir išvados

Aš su pora paskyrų  pastarasias savaites nemažai testavau šią naują programą ir rezultatai buvo stebinantys.  Kai kurie postai pasiteisino, kai kurie nuvylė, bet iš visų testų gavome nemažai informacijos, kuria noriu su jumis pasidalinti:

  • Skirkite daugiausiai dėmesio nuotraukai – visi postai, kuriuose buvo žmogaus (merginos) veidas gavo daugiausiai parodymų ir paspaudimų. Labai svarbu šypsena – tai gali būti besišypsanti mergina, vaikas ar laimingas šuniukas/kačiukas. Amazon‘as nepatvirtina postų, kurių nuotrauka yra tokia pati arba labai panaši, kaip esanti prekės kortelėje.

  • Posto turinys turi būti įtraukiantis – net jeigu ir parašote vieną ar dvi eilutes į turinį. Stenkites, kad tas tekstas būtų įtraukiantis ir pakankamai ilgas (daugiau nei 2 eilutės). Tikėtina žmogus nuspaus ant posto norėdamas paskaityti toliau. 

  • Amazon‘o A9 algoritmas visada testuoja – kai publikuojate postą, jis pirmiausia yra rodomas, tik po jūsų prekės kortelėmis. Kai postas gauna dėmesio (lankytojas į jį žiūri). Paspaudimų, prekės pridėjimų į krepšelį ar nupirkimų, jis yra lyginamas su kitais – jūsų ir konkurentų prekinių ženklų toje subkategorijoje postais. Jeigu jūsų postai performina geriau nei konkurentų – jusų postus rodys geresnėse pozicijose po kitomis prekių kortelėmis. 

  • A9 algoritmui neužtenka laiko ir vietos po jūsų prekės kortelėmis ištestuoti kiekvieną postą. Jeigu per dieną yra publikuojama daug postų (mes testavome 5-12 postų per dieną).

  • Jūsų postų tekstas yra indeksuojamas – kurdami turinį turėkite omenyje! Jeigu jūsų postas per testą po jūsų prekių kortelėmis pasiteisins, jis bus rodomas po konkurentais. Jeigu jūsų posto turinyje bus žodis ar frazė, kurią pirkėjas ieškodamas tokios prekės įveda į paieškos lauką, užejęs į prekės kortelę, matys jūsų postą. Tarkime pardavinėjate „bluetooth headphones“. Jūsų poste yra žodis „wireless“ (o pas konkurentus postuose nėra) ir pirkėjas ieško „wireless bluetooth headphones“ jis matys jūsų postą. Amazon‘o algoritmas žino, kokia yra jūsų prekė ir ją rodys tik tinkamoje kategorijoje ir po tinkančiais ASIN‘ais.

  • Postai turi savo gyvenimo ciklą. Turėjome kelis tikrai labai pasisekusius postus ir nemažai vidutiniškų ir daug nepavykusių postų. Iš tų postų, kurie praėjo pirminius Amazon testus pamatėme, kad kiekvienas iš jų turi gyvenimo ciklą: 1-2 dienos pirminis testas, po to seka 3-5 dienos vidutiniško arba didelio srauto antplūdis ir palaipsniui dar per pora dienų srautas sumažėja ir dingsta. Tai mums parodo, kad reikia nuolat postinti naują turinį. 

  • Postai padeda prekinio ženklo žinomumui ir padidina pardavimus visam prekiniam ženklui. Galbūt tai buvo sutapimas, nes šiuo metu yra Q4 (greičiausiai nesutapimas, bet Q4 tikrai tam turėjo nemažai įtakos). Po 24 val, kai pradėjome leisti postus, pardavimai išaugo 40-50% ir tokie vis dar laikosi. 

  • Ne visi paspaudimai – prekės kortelės sesijos. Paspaudimai, kuriuos rodo Amazon Posts platfroma, yra visi paspaudimai ant jūsų posto, ne tik užėjimas į prekės kortelę.


Testavau Amazon Postus daugiausiai ant savo ir mano partnerių Amazon US paskyros. Labiausiai pasiteisino vienas postas, kuris buvo pasiekęs savo viršūnę – 170 paspaudimų per dieną, o dabar gauna tik 10-20. Bet tas postas visą variaciją iškėlė iš „mirties būsenos“, kol nepasibaigė FBA inventorius ir liko tik FBM. Kai pamatėm, kad Amazon Postai veikia, iškarto įvedėm „SOP“ procesą ir kiekvieną dieną dabar postinam 1-2 kartus.