Dirbdamas su klientais pastebėjau, kad dauguma pradėję prekybą Amazon daro klaidą investuodami nemažus pinigus į vieną ar kelis private label ( terminų paaiškinimus žr. čia) produktus, pasirinkdami juos pagal savo pačių pomėgius (pavyzdžiui, mėgstantys slidinėti pradeda pardavinėti slidinėjimo šalmus, nors galbūt niekas jų nė neieško Amazon) ar tiesiog spėjimo būdu.
Man asmeniškai labai patinka kelios strategijos, kurias aš pats taikau ir rekomenduoju savo klientams. Viena iš strategijų yra “Inch deep, Mile wide” (colis gylio, mylia pločio, Jim Cocrum®). Šios strategijos esmė yra pardavinėti keletą skirtingų produktų per daug neinvestuojant į nei vieną iš jų. Nebūtina ištobulinti vieno produkto, užtenka turėti keletą vidutiniškų prekių.
Visų pirma reikia pasirinkti tokį produktą, kuris jau yra parduodamas Amazon (taigi, turėsite šiek tiek konkurencijos). Tam tinkamiausi ne brand’inio tipo produktai (pvz.: pieštukai- juk dauguma neperka pieštukų pagal prekinį ženklą). Antras žingsnis- nusiųsti nedidelį kiekį prekių į Amazon FBA. Spartėjant prekybai pradėkite siųsti vis daugiau inventoriaus, tačiau tai reikia daryti palaipsniui, be skubos. Tokiu būdu neteks investuoti tūkstančių į private label produktą, kuris galbūt nė neatneštų Jums pelno. Šios strategijos tikslas yra turėti apie 10-50 produktų, kurių kiekvienas generuotų pakankamą pinigų srautą, nedidindamas Jūsų veiklos kaštų. Taikant šį metodą taip aukštinamo private label produkto siekis paprasčiausiai nebetenka prasmės, be to, išvengiama milžiniškos šio tipo produktų konkurencijos.
Kaip pasirinkti naujas prekes, pirkėjų labiausiai ieškomas ir paklausias Amazon?
Antra strategija yra dažniausiai taikoma kartu su “inch deep mile wide” pardavimo strategija. Platforma pati tai parodo: Amazon PPC reklamose patogu pratestuoti exact raktinius žodžius ir išleidus vos kelis dolerius gauti tikslų paieškų (peržiūrų) skaičių (impressions).
Sukurkite reklamą panašiam produktui ir įveskite raktinius žodžius iš tos pačios nišos, bet kitokio produkto. Naudokitės tam skirtais įrankiais, tokiais kaip Helium10 Magnet Keyword Reserch. Pavyzdys: galbūt pardavinėjate moteriškas juodas bokso pirštines, bet reklamuodami šį produktą per PPC matote, kad 500 pirkėjų ieško ne juodų, o rožinių pirštinių. Amazon Jums konkrečiai nurodo, ko žmonės nori ir ieško.
Jei pasitikrinę Amazon paieškoje tokio produkto nerandate – tai akivaizdus ženklas, kad reiktų pardavinėti ir rožines bokso pirštines. Savaime suprantama, nepamirškite patikrinti ir konkurencijos rodiklių. Be PPC impresijų taip pat yra ir Business Reports, kuriuose nurodyta, kiek pirkėjų matė jūsų prekės kortelės vidų. Amazon pateikia tikslius skaičius, rodančius kiek žmonių “užėjo” ir skaitė jūsų prekės kortelę. Galbūt pardavimo konversija yra vidutiniška, bet žmonių srautas didelis.
Jei turėdami apie 50 skirtingų vidutiniško perkamumo produktų pastebėsite, kad vienas ar du produktai tapo ypač perkamais, patikrinkite raportus: jei matysite neįprastai didelį peržiūrų skaičių, tai bus indikatorius, kad atradote aukso gyslelę. Kiek vėliau iš to jau gali sekti private label kūrimas ir didesnių pinigų investavimas.
Prieš rimtai investuodami įsitikinkite, kad tam jau atėjo laikas. Neskubėkite investuoti vos suradę nišą, kurioje, regis, vyksta gausūs pardavimai ir konkurencija maža, planuokite rimtesnę investiciją pirmiausia patys mažais kiekiais pratestavę produktus ir iš Amazon duodamų tikslių duomenų įsitikinę, kad jau verta.