„Amazon“ Terminų Žodynas

Pradedant domėtis nauja prekybos platforma, pirmiausia ieškome iš kur gauti pagrindus. Na, o tam, kad gautume pagrindus, turime išmanyti platformos kalbą. Toliau pateikiu Amazon terminų žodynėlį, su kuriuo naujokams pravartu susipažinti:


A/B Testing (Split testing) – testavimo metodas bandant palyginti dviejų vienodų produktų pardavimus ir konversiją ir keičiant tam tikrus prekės kortelės aspektus.

Actual Cost of Sales (ACoS) – procentinis rodiklis, rodantis reklamos efektyvumą. Pvz: reklamai išleidote 15€, produktų pardavėte už 100€, ACoS bus 15%. Kuo mažesnis procentas tuo daugiau uždirbate.

Ad Clicks – reklamos paspaudimų skaičius.

Ad Daily Budget – reklamos kampanijos dieninis biudžetas. Parodo, kiek pinigų reklamai Jūs norite / galite išleisti per dieną.

Ad Impressions – lankytojų, kurie matė Jūsų produkto reklamą, skaičius.

Ad Orders – individualūs pirkėjų, kurie paspaudė ant produkto reklamos, užsakymai.

Ad Sales – pardavimų skaičius per savaitę nuo produkto reklamos paspaudimo (Amazon “seka” žmogaus naršymo istoriją vieną savaitę).

Ad Spend – išleista suma paspaudimams reklamos kampanijai per pasirinktą laiką.

Ad Targeting – reklamos tipas. Gali būti automatinis, kai Amazon savaime parenka raktinius žodžius, arba rankinis, kai raktinius žodžius renkatės patys.

A-to-Z Guarantee – pilna Amazon garantija, į kurią įeina ir prekių grąžinimo galimybė.

Bid+ – rankinės (manual) reklamos kampanijos opcija, leidžianti Amazon padidinti kainą už paspaudimą iki 50%, jeigu tai padės jums laimėti aukštesnę reklamos vietą.

Brand Registry – Amazono programa prekinių ženklų savininkams, kuri padeda apsaugoti užregistruotus prekinius ženklus. Papildomai duoda prieigą prie brand registry įrankių: storefront, enchanted brand content, headline search ads.

Buy-One-Get-One Promotion (BOGO) – „pirk vieną, gauk vieną dovanų“ akcijos tipas.

Click-Through-Rate (CTR) – procentas pirkėjų, kurie pamatę reklamą ant jos paspaudžia. Skaičiuojamas padalinus visų paspaudimų skaičių iš peržiūrų skaičiaus.

Cost of Goods Sold (COGS) – visos produkto pardavimo išlaidos skirtos parduoti produktą ar paslaugą. Tai gali būti medžiagų, gamybos, pakavimo, transporto, muito, administravimo ir kitos išlaidos.

Pay-Per-Click (PPC) – Metodas, kuriuo siekiama didinti lankytojų srautą į interneto svetainę. Interneto svetainės savininkas sumoka už reklamos paspaudimą tam, kur yra publikuojama jo svetainės reklama.

Cost-Per-Click (CPC) – kaina už kiekvieną reklamos paspaudimą.

Cost-Per-Mil/Thousand/Impression (CPM/CPI) – reklamos metodas, kai yra nustatoma kaina už milijoną / tūkstantį peržiūrų.

Early Reviewer Program – Amazono atsiliepimų rinkimo programa. Už 60$ metų laikotarpyje Amazonas padeda surinkti 5 atsiliepimus, siūlydamas pirkėjams kuponus ar nuolaidas. Ši programa veikia metus laiko arba iki tada, kai produktas surenka 5 atsiliepimus.

Enchanted Brand Content (EBC) – Amazono programa prekių ženklų savininkams leidžianti papildyti prekių produkto aprašymą papildomomis nuotraukomis, platesniais aprašymais.

Fulfilled-by-Amazon (FBA) – Amazon siūloma paslauga, kuri leidžia trečios šalies pardavėjams laikyti savo produktus Amazon sandėliuose. Kai produktas yra parduodamas, Amazon darbuotojai jį supakuos, išsiųs pirkėjui.

Fulfilled-by-Merchant (FBM) – prekių pristatymo metodas, kai produktas yra parduodamas, pardavėjas jį privalo išsiųsti iš savo sandėlių.

Fulfillment Center (FC) – Amazono sandėlis, kuriame yra laikomos Amazono ir trečiųjų šalių pardavėjų (pvz. jūsų) prekės. Šiame sandėlyje Amazon darbuotojai supakuoja ir išsiunčia produktus pirkėjams.

Fulfillment Fee – FBA paslaugų mokestis.

Gated Category – užrakinta kategorija, kurioje norint pardavinėti prekes reikia gauti Amazono leidimą.

Headline Search Ad – Amazono reklaminė kampanijos tipas, kurios reklamos skydelis (baneris) yra matomas paieškos rezultatų viršuje. Norint naudotis šia funkcija, reikia turėti užregistruotą prekinį ženklą (brand registry) ir bent 3 prekes.

Lead Magnet – nemokama, pigi prekė siūloma mainais už kontaktinę informaciją, dažniausiai elektroninio pašto adresą arba telefono numerį.

Lifestyle photos – nuotraukos rodančios prekės naudojimą realiame gyvenime. Dažniausiai tose nuotraukose yra vaizduojami žmonės arba gyvūnai naudojantys prekę.

Lightning Deals – nustatyto laiko reklaminis pasiūlymas,kurio metu prekė yra rodoma Amazon rekomendacijų puslapyje.

Minimum Order Quantity (MOQ) – mažiausias įmanomas užsakymo dydis. Dažniausiai kalbama apie didmenos gamintojų produktus.

Net profit – tikrasis pelnas gaunamas iš gautų pajamų atskaičius visas patirtas (pardavimo, gaminimo ir kt.) išlaidas.

Online Arbitrage – prekybos modelis, kai internetu perkami akcijiniai produktai, kurie vėliau parduodami kitose prekybos platformose už didesnę kainą.

Opt-in – potencialaus pirkėjo informacijos prašymas ir leidimo siųsti reklamą, lankstinukus ar kitokias rinkodaros priemones, gavimas.

Search Engine Optimization (SEO) – paieškos sistemos optimizavimas siekiant maksimizuoti lankytojų skaičių svetainėje arba prekės puslapyje.

Seller Central – svetainės portalas, kuriame Amazon pardavėjai gali kurti prekių korteles (listingus) ir jas redaguoti. Taip pat gauti pardavimų ataskaitas, statistiką, sąskaitas bei prieigą prie kitų įrankių.

Seller Feedback – pirkėjų suteikiamas reitingas ir komentaras pardavėjams.

Storefront – Amazon įrankis, kuris leidžia pardavėjams sukurti savo prekinio ženklo virtualias vitrinas Amazon.com svetainėje.

Unverified Reviews – pirkėjų atsiliepimai, kuriuos jie palieka dar nenusipirkę arba negavę prekės. Taip pat, kurie pirko su kuponais ar gavo prekę dovanų.

Verified Reviews – prekes gavusių pirkėjų atsiliepimai.