Pradedant domėtis nauja prekybos platforma, pirmiausia ieškome iš kur gauti pagrindus. Na, o tam, kad gautume pagrindus, turime išmanyti platformos kalbą. Toliau pateikiu Amazon terminų žodynėlį, su kuriuo naujokams pravartu susipažinti:
A/B
Testing (Split testing) –
testavimo metodas bandant palyginti dviejų vienodų produktų pardavimus ir
konversiją ir keičiant tam tikrus prekės kortelės aspektus.
Actual
Cost of Sales (ACoS) –
procentinis rodiklis, rodantis reklamos efektyvumą. Pvz: reklamai išleidote 15€, produktų pardavėte už 100€,
ACoS bus 15%. Kuo mažesnis procentas tuo daugiau uždirbate.
Ad
Clicks –
reklamos paspaudimų skaičius.
Ad
Daily Budget –
reklamos kampanijos dieninis biudžetas. Parodo, kiek pinigų reklamai Jūs norite
/ galite išleisti per dieną.
Ad
Impressions –
lankytojų, kurie matė Jūsų produkto reklamą, skaičius.
Ad
Orders –
individualūs pirkėjų, kurie paspaudė ant produkto reklamos, užsakymai.
Ad
Sales –
pardavimų skaičius per savaitę nuo produkto reklamos paspaudimo (Amazon “seka”
žmogaus naršymo istoriją vieną savaitę).
Ad
Spend –
išleista suma paspaudimams reklamos kampanijai per pasirinktą laiką.
Ad
Targeting –
reklamos tipas. Gali būti automatinis, kai Amazon savaime parenka raktinius
žodžius, arba rankinis, kai raktinius žodžius renkatės patys.
A-to-Z
Guarantee –
pilna Amazon garantija, į kurią įeina ir prekių grąžinimo galimybė.
Bid+ – rankinės (manual)
reklamos kampanijos opcija, leidžianti Amazon padidinti kainą už paspaudimą iki
50%, jeigu tai padės jums laimėti aukštesnę reklamos vietą.
Brand
Registry –
Amazono programa prekinių ženklų savininkams, kuri padeda apsaugoti
užregistruotus prekinius ženklus. Papildomai duoda prieigą prie brand registry
įrankių: storefront, enchanted brand content, headline search ads.
Buy-One-Get-One
Promotion (BOGO) –
„pirk vieną, gauk vieną dovanų“ akcijos tipas.
Click-Through-Rate
(CTR) –
procentas pirkėjų, kurie pamatę reklamą ant jos paspaudžia. Skaičiuojamas
padalinus visų paspaudimų skaičių iš peržiūrų skaičiaus.
Cost
of Goods Sold (COGS) –
visos produkto pardavimo išlaidos skirtos parduoti produktą ar paslaugą. Tai
gali būti medžiagų, gamybos, pakavimo, transporto, muito, administravimo ir
kitos išlaidos.
Pay-Per-Click (PPC) – Metodas, kuriuo siekiama didinti lankytojų srautą į interneto svetainę. Interneto svetainės savininkas sumoka už reklamos paspaudimą tam, kur yra publikuojama jo svetainės reklama.
Cost-Per-Click
(CPC) –
kaina už kiekvieną reklamos paspaudimą.
Cost-Per-Mil/Thousand/Impression
(CPM/CPI) –
reklamos metodas, kai yra nustatoma kaina už milijoną / tūkstantį peržiūrų.
Early
Reviewer Program –
Amazono atsiliepimų rinkimo programa. Už 60$ metų laikotarpyje Amazonas padeda
surinkti 5 atsiliepimus, siūlydamas pirkėjams kuponus ar nuolaidas. Ši programa
veikia metus laiko arba iki tada, kai produktas surenka 5 atsiliepimus.
Enchanted
Brand Content (EBC) –
Amazono programa prekių ženklų savininkams leidžianti papildyti prekių produkto
aprašymą papildomomis nuotraukomis, platesniais aprašymais.
Fulfilled-by-Amazon
(FBA) –
Amazon siūloma paslauga, kuri leidžia trečios šalies pardavėjams laikyti savo
produktus Amazon sandėliuose. Kai produktas yra parduodamas, Amazon darbuotojai
jį supakuos, išsiųs pirkėjui.
Fulfilled-by-Merchant
(FBM) –
prekių pristatymo metodas, kai produktas yra parduodamas, pardavėjas jį privalo
išsiųsti iš savo sandėlių.
Fulfillment
Center (FC) –
Amazono sandėlis, kuriame yra laikomos Amazono ir trečiųjų šalių pardavėjų
(pvz. jūsų) prekės. Šiame sandėlyje Amazon darbuotojai supakuoja ir išsiunčia
produktus pirkėjams.
Fulfillment
Fee –
FBA paslaugų mokestis.
Gated
Category –
užrakinta kategorija, kurioje norint pardavinėti prekes reikia gauti Amazono
leidimą.
Headline
Search Ad –
Amazono reklaminė kampanijos tipas, kurios reklamos skydelis (baneris) yra
matomas paieškos rezultatų viršuje. Norint naudotis šia funkcija, reikia turėti
užregistruotą prekinį ženklą (brand registry) ir bent 3 prekes.
Lead
Magnet –
nemokama, pigi prekė siūloma mainais už kontaktinę informaciją, dažniausiai
elektroninio pašto adresą arba telefono numerį.
Lifestyle
photos –
nuotraukos rodančios prekės naudojimą realiame gyvenime. Dažniausiai tose
nuotraukose yra vaizduojami žmonės arba gyvūnai naudojantys prekę.
Lightning
Deals –
nustatyto laiko reklaminis pasiūlymas,kurio metu prekė yra rodoma Amazon
rekomendacijų puslapyje.
Minimum
Order Quantity (MOQ) –
mažiausias įmanomas užsakymo dydis. Dažniausiai kalbama apie didmenos gamintojų
produktus.
Net
profit –
tikrasis pelnas gaunamas iš gautų pajamų atskaičius visas patirtas (pardavimo,
gaminimo ir kt.) išlaidas.
Online
Arbitrage –
prekybos modelis, kai internetu perkami akcijiniai produktai, kurie vėliau
parduodami kitose prekybos platformose už didesnę kainą.
Opt-in
– potencialaus
pirkėjo informacijos prašymas ir leidimo siųsti reklamą, lankstinukus ar
kitokias rinkodaros priemones, gavimas.
Search Engine Optimization (SEO) – paieškos sistemos optimizavimas siekiant maksimizuoti lankytojų skaičių svetainėje arba prekės puslapyje.
Seller
Central –
svetainės portalas, kuriame Amazon pardavėjai gali kurti prekių korteles
(listingus) ir jas redaguoti. Taip pat gauti pardavimų ataskaitas, statistiką,
sąskaitas bei prieigą prie kitų įrankių.
Seller
Feedback –
pirkėjų suteikiamas reitingas ir komentaras pardavėjams.
Storefront – Amazon įrankis, kuris
leidžia pardavėjams sukurti savo prekinio ženklo virtualias vitrinas Amazon.com svetainėje.
Unverified
Reviews –
pirkėjų atsiliepimai, kuriuos jie palieka dar nenusipirkę arba negavę prekės.
Taip pat, kurie pirko su kuponais ar gavo prekę dovanų.
Verified
Reviews –
prekes gavusių pirkėjų atsiliepimai.