Prekybininku gali tapti kiekvienas: populiariausi verslo modeliai vienoje didžiausių platformų

Turbūt nerasite žmogaus, kuris nėra girdėjęs apie „Amazon“ prekybos platformą. Daugelis iš jūsų galbūt net reguliariai perkate iš ten prekes. Keista, tačiau net ir šiais laikais, kai informacijos sklaidos greitis yra milžiniškas, dar yra verslininkų, kurie nežino apie galimybę prekiauti šioje platformoje. Tam, kad joje prekiautumėte, nėra privaloma būti gamintoju ar pardavinėti kokias nors specifines prekes. Prekiauti „Amazon“ gali beveik kiekvienas.

Tačiau žodyje „beveik“ telpa keletas svarbių niuansų. Visų pirma, reikėtų turėti bent elementarų suvokimą, kaip veikia verslas: kas yra pasiūla ir paklausa, kaip paskaičiuoti produkto ir apskritai viso verslo pelningumą bei kitus dalykus, kuriuos bet kuris verslininkas šiaip ar taip turėtų mokėti. Kaip ir kiekviename elektroniniame versle, prekyba „Amazon“ turi savo specifiką ir niuansus, tačiau juos nesunku perprasti, ypač tiems, kurie jau prekiauja elektroninėje erdvėje (pvz., turi savo e-parduotuvę).

Norint prekiauti „Amazon“ platformoje, jums netgi nereikia turėti įmonės. Daugumai verslo modelių užtenka individualios veiklos pažymėjimo. Tačiau norint pardavinėti padidintos rizikos prekes, pavyzdžiui, maisto produktus ar produktus, kuriuos naudojant, yra galimybė susižeisti, patartina įsteigti įmonę ir nepamiršti pasirūpinti draudimu nelaimės (susižeidimo, apsinuodijimo, teismo ir t.t.) atveju.

Yra nemažai prekybos „Amazon“ būdų. Kiekvienas iš šių verslo modelių yra geras, tol, kol jūs uždirbate pinigus ir pasiekiate savo nusistatytus tikslus.

Prekyba „Amazon“ jau esančiais produktais (Arbitrage)

Tai yra vienas iš populiariausių prekybos „Amazon“ būdų. Dauguma naujų pardavėjų pradeda nuo arbitražo, nes šiam verslo modeliui reikia minimalaus kapitalo ir žinių. Jo esmė yra prekyba „Amazon“ jau parduodamais produktais. Jūs ieškote nukainotų prekių ir radę tokią pačia prekę „Amazon“ (naudodamiesi „Seller Central“ mobilia aplikacija) „kabinatės“ po jau egzistuojančios prekės kortelės ir bandote parduoti.

Yra du arbitražo būdai:

Lokaliai įsigytų prekių perpardavinėjimas (Retail Arbitrage) –produktus perkate vietinėje rinkoje: per akcijas fizinėse parduotuvėse, išparduotuvėse, netgi online (pvz., pigu.lt). Tas prekes namuose paruošiate išsiuntimui į „Amazon“ sandėlius ir išsiunčiate. Pavyzdžiui, JAV tokiu būdu verslininkai labai sėkmingai pardavinėja naujas ir naudotas knygas.

Internetu įsigytų prekių perpardavinėjimas (Online Arbitrage) – prekes įsigyjate internetu (pvz., esate Lietuvoje ir perkate iš JAV, Kinijos ar kt. šalies). Jas nusipirkus, kaip siuntimo adresą nurodote vieną iš daugelio 3PL (trečiųjų šalių logistikos) centrų. 3PL centre jūsų produktą supakuoja, užklijuoja „Amazon“ barkodą ir nusiunčia į „Amazon“ sandėlius. Tokiu būdu jums nereikia prekės fiziškai siųstis į namus.

Kai produktas patenka į „Amazon“, jums nebūtina tobulinti prekės kortelės nuotraukų, aprašymų, back-end ar net leisti reklamos. Visą tai jau padarė pirmasis pardavėjas. Jūs kovosite su kitais pardavėjais dėl buy-box („Amazon“ pagal tam tikrus kriterijus gali jūsų prekei suteikti mygtuką PIRKTI DABAR, kitu atveju jūs būsite vienas iš daugelio šios prekės pardavėjų). Pagrindinis konkuravimo kriterijus yra kaina – kas parduoda pigiau – tas laimi. Todėl didžiausias jūsų galvos skausmas bus rasti pelningus produktus. Pagrindinis šio prekybos modelio minusas yra nepastovumas ir nuolatinis laiko išteklių naudojimas produktų paieškai bei pirkimui. Šis verslas gali būti labai pelningas, jeigu sukursite tinkamą sistemą prekių paieškai.

Prekyba iš distributorių (Wholesale)

Šis „Amazon“ verslo modelis reikalauja šiek tiek daugiau investicijų ir žinių. Jūs nedideliais kiekiais perkate produktus iš vietinių rinkų distributorių ir juos pardavinėjate po jau sukurtomis prekių kortelėmis arba kuriate naujas. Pagrindinė šio modelio problema yra sugebėjimas įtikinti distributorius su jumis bendradarbiauti. Viskas priklauso nuo distributoriaus požiūrio į elektroninę prekybą pasaulinėse platformose („Amazon“, „Ebay“, „Etsy“, „Walmart“). Vieni gali būti nusiteikę pieš prekybą „Amazon“, kiti gali ten prekiauti patys arba turėti partnerius su išskirtinėmis teisėmis.

Gavus distributoriaus leidimą prekybai, galite išsianalizuoti prekes: ar jos jau yra pardavinėjamos „Amazon“ ir ar yra paklausios. Pirkite nedideliais kiekiais, rinkitės kuo didesnį asortimentą ir testuokite. Kai randate tą „auksinį“ produktą, ieškote analogiško produkto gamintojo kitur, pavyzdžiui, Kinijoje ir kurkite savo prekinį ženklą (Private Label).

Prekės ženklų kopijavimas (Private Copycating)

Šis verslo modelis yra labai rizikingas, tačiau vis dar atsiranda lengvabūdžių, bandančių savo laimę. Trumpai paaiškinsiu, kaip jis veikia. Šio modelio propaguotojai analizuoja „Amazon“ erdvę ir joje žvalgosi „auksinio“ produkto. Tokį radę, ieško tokio paties Kinijoje, užsako didelį kiekį, uždeda savo prekės ženklą ir siunčia į „Amazon“ sandėlius.Tokiu būdu jie įžūliai kopijuoja konkurentus. Tačiau taip besielgdami dažniausiai „susimauna“, kadangi produktas niekuo nesiskiria nuo konkurentų, tačiau neturi atsiliepimų, pardavimų istorijos ir tokių gerų paieškos pozicijų. Mažesnė kaina šiuo atveju mažai ką lemia.

Savo prekės ženklo kūrimas (Private Label)

Žiūrint į ateitį, šis verslo modelis yra perspektyviausias. Jis reikalauja daugiausiai investicijų, žinių, kūrybingumo, o dažnu atveju – ir sėkmės. Jūs kuriate produktą ne kopijuodami kitų gaminius, o stengdamiesi patobulinti jau esančius rinkoje. Patobulinimai gali būti įvairūs: tiek technologiniai, tiek dizaino, tiek produkto funkcionalumo. Tai yra rimtas iššūkis bet kuriam verslininkui. Lietuvoje yra nemažai sėkmingu verslininkų, prekiaujančių savo prekių ženklais „Amazon“ platformoje. Jie netapo sėkmingais per naktį, Jų sėkmės raktas – nuoseklus ir atsakingas darbas, negailint investicijų į paties produkto sukūrimą bei rinkodarą (kokybiškos, parduodančios nuotraukos, prekių aprašymai, reklama ir kt.).

Yra dar keletas „egzotiškų“ prekybos „Amazon“ būdų, tokių kaip: dropshiping, Merch by „Amazon“, Print on Demand, „Amazon“ Handmade, „Amazon“ Custom. Juos apžvelgsiu kitą kartą.