Ką daryti, kai NEVEIKIA reklama, NĖRA pardavimų ar srauto?

  • Pirmas veiksmas, kurį visada darau analizuodamas klientų produktus yra REVERSE ASIN SEARCH.
  • Nukopijuokite prekės kortelės ASINą, atsidarykite Helium10 įrankį CEREBRO (2 panaudojimai per dieną nemokami). 
  • Paprasta reverse ASIN paieška jums parodo nemažai informacijos apie produkto situaciją. 
  • Įvedę savo produkto ASIN, jūs matysite trijų tipų raktinius žodžius „Organic keywords“, „Sponsored keywords“, „Amazon recommended“. 

Organiniai raktiniai žodžiai

„Organic keywords“ – raktiniai žodžiai, kuriuose jūsų produktas indeksuojasi organiškai. Pagal „search volume“ ( paieškų skaičių per mėnesį) ir produkto reitingo skaičių galite spręsti iš kurių raktinių žodžių gaunate daugiausiai pardavimų. Pvz. iš raktinio žodžio, kuris turi 1000 paieškų per mėnesį ir produktas yra 30 pozicijoje, gaunate mažiau pardavimų, nei iš to, kuris turi 300 paieškų, bet produktas indeksuojasi pirmoje pozicijoje. 
Pagal „organic keywords“ skaičių galite spręsti, kaip yra optimizuotas listingas. Palyginkite šį skaičių su pagrindiniais konkurentais. Jeigu jūsų produktas indeksuojasi 200 raktiniuose žodžiuose, o konkurentų 1500, galite spręsti, kad prekės kortelė nėra tinkamai optimizuota arba yra labai „jauna“. Teisingai sutvarkę „back-end search terms“ pakankamai greitai galite pamatyti skirtumą per pora savaičių. Šiame laukelyje galite įrašyti iki 249 simbolių. Rašykite unikalius žodžius, skirkite žodžius tarpais. 


Iš mano patirties realus atvejis: prieš pilną back-end informacijos sutvarkymą produktas Amazon US indeksavosi ~250 raktiniuose žodžiuose, po savaitės ~1000, po dviejų ~2000, o po mėnesio pasiekė 2600. Tikrai yra daugiau faktorių (visų nevardiju, nes dar ilgesnis postas bus :D) nei prekės kortelės optimizacija, tačiau tai yra vienas iš būdų padidinti produkto matomumą.


Įsivaizduokite, skirtumą kada jūsų produktą galima surasti pagal 250 raktinių žodžių ar pagal 2600.
Dažniausiai produktas turi 2-5 pagrindinius raktinius žodžius, apie 30-70 General raktažodžių, o visi kiti dažniausiai yra „low-volume“ „long-tail“ raktiniai žodžiai. Iš jų pardavimų gaunate mažai ir retai, tačiau, kai jų yra daug, pardavimų statistikoje skirtumas tikrai matosi. 

Reklamuojami raktiniai žodžiai

„Sponsored keywords“ yra raktiniai žodžiai, kuriuose Cerebro aptiko jūsų produkto reklamą. Šių žodžių skaičius indikuoja jūsų reklaminės kampanijos veiksmingumą bei progresiją. Taip pat matote, kurioje vietoje (kai Cerebro tikrino) buvo jūsų reklama. Dažniausiai po 3-4 mėn po prekės kortelės optimizacijos ir reklaminės kampanijos paketo pradžios, šių raktinių žodžių skaičius yra apie ~10% didesnis nei „Organic keywords“. 

Amazon rekomenduojami raktiniai žodžiai

„Amazon recommended“ čia yra Amazon rekomenduojami raktiniai žodžiai jūsų produktui. Galima rasti idėjų reklamai arba listingo optimizacijai. Šiuose raktiniuose žodžiuose jūsu produktas nebūtinai reitinguoja organiškai. Helium10 paima raktinius žodžius iš Amazon rekomendacijų ir pagal savo algoritmą nustato kurioje pozicijoje jūsų produktas galėtų indeksuotis. Šiuo reitingu aš asmeniškai nelabai pasitikiu, kadangi žmogaus akis beveik visada tokius skaičiavimus atliks teisingiau. 


Taigi, kai nustatote kokia yra situacija su prekės kortelės raktiniai žodžiais, galite imtis atitinkamų veiksmų: jeigu reikia, keisti prekės kortelės aprašymą ir back-end laukus, stiprinti arba mažinti reklaminių kampanijų agresyvumą ar ieškoti naujų raktinių žodžių. 


Nepamirškite, kad Helium10 duomenis atnaujina kas 7-30 dienų, o kartais ir rečiau. Beveik visi rodikliai yra apytiksliai, jie mums tik padeda orientuotis. „Search Volume“ rodiklio duomenys yra istoriniai, iš ankstesnių 5 metų (iki 2018m. pabaigos) duomenų mėnesio vidurkio.